Automobilka spustila výrobu motorov na Slovensku spolu so spustením výroby automobilov v roku 2006. "Dnes
vyrába benzínové a naftové jednotky v dvoch samostatných halách, v
ktorých zamestnáva viac ako 700 ľudí. Spomedzi všetkých doteraz
vyrobených motorov tvorili 60 percent benzínové agregáty, pričom v roku
2023 je tento pomer až 87 percent. Aktuálne najvyrábanejšou je benzínová
jednotka s objemom 1,6 litra T-GDI, určená napríklad pre modely
Sportage aj vo verziách HEV a PHEV," uviedol.
Rekordným bol podľa neho rok 2016, keď automobilka vyrobila takmer 613.000 agregátov.
"Veľkou výzvou sú projekty, súvisiace s emisnými normami Euro 6e a Euro
7. V prípade projektu Euro 6e bolo možné vďaka vysokej odbornosti
zamestnancov pripraviť a realizovať celú modifikáciu svojpomocne v rámci
oddelenia. Modifikácia liniek na normu Euro 7 sa začne počas
tohtoročnej zimnej odstávky a bude postupne pokračovať," dodal Potoček.
Pripomenul, že v roku 2020 zmodernizovali halu 2. "Investícia vo
výške 70 miliónov eur zabezpečila výrobu druhej generácie benzínových
motorov 1,6 GDi a T-GDi. Od roku 2018, najmä vplyvom dieselgate, sa
dramaticky znížil dopyt po naftových agregátoch. Odvtedy je viac
vyťažená práve nová hala na výrobu benzínových pohonných jednotiek," priblížil.
Kia Slovakia exportovala od začiatku produkcie vyrobené motory aj do iných automobilových závodov. "Ide
najmä o sesterský závod Hyundai Motor Manufacturing Czech, kde
každoročne smeruje takmer polovica produkcie. Za prvých 10 mesiacov
tohto roka to bolo 190.000 motorov, čo predstavuje 44 percent našej
výroby. V menšom množstve vyvážame aj do závodu Hyundai v Turecku a v
minulosti sme ich dodávali aj do závodu v Indii," uzavrel hovorca spoločnosti.